“XIN NIAN KUAI LE”- Een Gelukkig Nieuwjaar 2017!

Patrick2.jpg In naam van de Raad van Bestuur van de Vlaamse Wushu Federatie wens ik jou en je familie een gelukkig, sportief en gezond 2017!

In de sfeer van de Chinese horoscoop zitten we nog steeds in het jaar van de Aap en op 28 januari aanstaande gaan we over naar het jaar van de Haan. Metaforisch kan dit apejaar tellen voor wat de Vlaamse Wushu Federatie meemaakte in 2016 met de aankondiging van het nieuwe sportdecreet dat sinds 1 januari 2017 van kracht is. 2016 was daarom een zeer intens jaar van vergaderingen, infosessies en voorbereidingen die de secretaris-generaal en ik moesten bijwonen.

In alle geval hebben we ook apesprongen moeten maken om te voldoen aan de voorwaarden van de overheid om onze erkenning te behouden. Voor de eerste keer heeft de VWuF ook een dossierbeheerder van Sport Vlaanderen toegewezen gekregen om de zaken vanaf 2017 zeer nauw samen op te volgen. Belangrijk voor de VWuF is dat wij in het jaar van de Haan, er fier willen voor uitkomen dat wij alle wushu clubs en beoefenaars in Vlaanderen willen vertegenwoordigen en wij werken daar met ons allen hard aan. Met enige trots wil ik ook melden dat we verschillende scholen terug hebben aangetrokken en dat we duidelijk een nieuwe weg zijn ingeslagen.

Communicatie met jullie, leden en clubs, is zeer belangrijk en de lancering van deze nieuwe VWuF website, die onze secretaris-generaal, Marc Heyvaert, voor ons produceerde, is daar een belangrijk element in. Daarnaast blijven wij alle aandacht hebben voor onze core business om zo al onze leden van dienst te kunnen zijn.

Twee jaar geleden besloten wij ons beleid af te stemmen op 10 strategische assen. De eerste drie daarvan zijn nu zo goed als gerealiseerd, nl. communicatie, financiering en administratieve vereenvoudiging (met binnenkort een nieuwe online database voor ledenadministratie). Onze belangrijkste partners zijn jullie, beoefenaars van wushu en de aangesloten clubs. De VWuF zal alles in het werk stellen om de visibiliteit van al jullie activiteiten te vergroten. Wij hopen op een zeer vruchtbare samenwerking zodat we alle talenten van onze leden in een goed daglicht kunnen plaatsen en dat we samen onze geliefde sport, Wushu, in de beste omstandigheden kunnen beoefenen.

Samen staan we sterk! Gelukkig Nieuwjaar 2017!

Patrick Van Campenhout

arena_starstone_logo_landscape.png