Kickoff van onze opleiding tot taolu scheidsrechter en eerste regionale training.

Op zaterdag 22 april werd onder ruime belangstelling de eerste sessie gehouden van onze eigen VWuF opleiding tot scheidsrechter voor taolu. Er waren niet minder dan 18 aspirant scheidsrechters ingeschreven! Deze opleiding werd gecombineerd met een regionale training van het VWuF competitieteam. Dit is een ideale setup die ook voor de komende sessies zal worden toegepast want zo kunnen de aspirant scheidsrechters in samenwerking met onze atleten de leerstof onmiddellijk aftoetsen. Ook voor de atleten is zo'n samenwerking positief omdat zij kunnen leren hoe hun technieken en eventuele fouten zullen beoordeeld zullen worden.

Wij danken Wutan (Wushu Team Antwerp) die voor een perfecte ontvangst en organisatie zorgde. Wij danken eveneens Lien Wouters, hoofdscheidsrechter van de federatie, en Jurgen Vanhorenbeek, coach en hooftrainer van de federatie, voor de inzet en deskundige leiding van deze opleiding en training.

Antwerpen22april04.jpg

Antwerpen22april05.jpg