De Vlaamse Wushu Federatie wordt lid van het Vlaams Doping Tribunaal

Op 4 april jongstleden  tijdens de algemene vergadering van het Vlaams Doping Tribunaal (VDT) werd de Vlaamse Wushu Federatie unaniem als nieuw lid aanvaard. Patrick Van Campenhout vertegenwoordigde de VWuF bij het VDT.

Met de komst van het nieuwe sportdecreet van Vlaanderen dat op 1 januari 2017 in voege trad werd duidelijk gesteld dat de VWuF ook een Ant-Doping beleid moet voeren. De VWuF heeft Patrick Van Campenhout als anti-dopingsverantwoordelijke aangeduid, hij zal zich op de hoogte houden van de reglementering en implementatie van de nieuwe dopingwetgeving in Vlaanderen. NADO Vlaanderen heeft dan ook een brochure rondgestuurd met de aandachtspunten voor dopingcontroles en –preventie voor wedstrijdorganisatoren

vdt.jpg

De VWuF heeft meldingsplicht van de evenementen die zij erkend en waar ze de auspiciën aan toekent. De organisatoren zullen dan in de toekomst rekening moeten houden met de richtlijnen ivm anti-dopingcontroles, de medewerking met de Vlaamse controle arts, de nodige informatie bezorgen die nodig is voor de administratie. De VWuF staat volledig ten dienste van de werkende leden die zulke evenementen organiseren om de nodige informatie en actie te ondernemen.

Dit is een volgende stap die de VWuF nam om op dopingvlak volledig in orde te zijn met het protocol van NADO Vlaanderen.

arena_starstone_logo_landscape.png