COVID-19 crisis

Patrick Van CampenhoutHet is bijna niet te vatten dat we in de 21e eeuw zo een crisis moeten meemaken. Ondanks onze geperfectioneerde technologie en communicatie technieken weet het minuscule Covid-19 virus ons allen te beïnvloeden, een belemmering op verschillende vlakken.

U zult vast en zeker van de laatste maatregelen die de Federale Regering bewerkstelligde op de hoogte zijn, concreet wil zeggen dat voor onze sportsector de volgende zaken werden geïmplementeerd (status 27 maart 2020):

• Alle sportevenementen zijn afgelast- dus ons BK Wushu.
  • De “World Health Organization” (WHO) zal de opvolging van deze pandemie 24 uur per dag monitoren.
  • De BWuF wenst ook haar atleten, coachen, supporters, vrijwiligers, officials en juryleden te vrijwaren van de blootstelling van deze infectie.
  • Alle stages en groepstrainingen zijn afgelast- dus clubtraining kan niet meer vermits alle sporthallen en sportruimtes gesloten zijn.
  • Men mag alleen (of met een vriend-vriendin) nog binnen of buiten gaan sporten zolang de “social distance” van 1,5 m wordt gerespecteerd.
  • De BWuF verzoekt u om strikt alle maatregelen van de Federale Regering op te volgen.Er is geen enkel excuus dat niet te doen, vooral dat nu de mythe verworpen is dat jonge mensen niet vatbaar zijn voor de virus!
  • De basisregels van hygiëne zijn cruciaal: handen regelmatig grondig met zeep wassen en eventueel met alcohol gel te ontsmetten.
  • Social distance ten allen tijde toepassen, 1,5 meter tussen u en een andere persoon.
  • Lees aandachtig de volgende link http://www.info-coronavirus.be/nl/
  • Blijf weg van personen die tot de risicogroep behoren, bejaarden, personen met zwakke gezondheid, U bent misschien drager van het virus zonder het te weten.
  • Volg de dagelijkse update van het nieuws voor de verdere maatregelen die door de overheid wordt genomen.

Van zodra de maatregel wordt versoepeld zal het BWuF Directiecomité uitgebreid met u communiceren over de stand van zaken, weet wel dat we nu zeer werkzaam zijn om alle belangrijke dossiers verder uit te werken.

Houd het veilig in UW belang en de ANDEREN

Het BWuF bestuur wenst jullie allen een goede gezondheid en zeer tot binnenkort

Patrick Van Campenhout
Voorzitter BWuF